Která má více kalorií v cukru nebo džemu?

difava

Existuje mnoho protichůdných informací o výhodách nebo škodlivosti cukru. Říká se, že cukr je bílý nepřítel, a pro udržení postavy a zdraví je potřeba se toho vzdát. Na druhou stranu, sladkosti jsou prostě nutné pro funkce mozku и dobrý emoční stav. Ne každý ho chce přestat používat, a tak se snaží najít alternativu. Jedním ze sladidel, které mnohým připomíná chuť dětství, je džem.

Vliv cukru na tělo

Cukr se vyrábí hlavně z řepy, ale vyrábí se také z třtina. Během procesu zpracování existuje vypařování и krystalizace. Nejběžnějším typem cukru je bílý cukr ve formě písku nebo malých kousků. Nachází se ve většině potravinářských výrobků, například v cukrovinkách a moučných výrobcích, slazených nápojích, mléčných výrobcích a kojenecké výživě, stejně jako v omáčkách a masných výrobcích.

Cukr

Jakmile je cukr v těle, rozkládá se na glukózu a fruktózu a poté se vstřebává do krve. Pomocí glukózy se v těle tvoří mnoho kyselin, proto je její role velmi důležitá.

Bílý cukr, pokud je konzumován v přiměřené množství, je považován za zdravotně nezávadný přípravek, který nemá negativní vliv na organismus. Ve srovnání s umělými sladidly jej lze považovat za zdravější, protože neobsahuje škodlivé konzervační látky a chemikálie.

Ale cukr může mít negativní vliv na tělo, pokud je konzumován ve velkých dávkách. Pro ty, kteří mají chuť na sladké, je důležité vzít v úvahu následující faktory:

  • Nadměrná konzumace sladkostí může vést k přibývání na váze и úplnost.
  • Rozklad cukru začíná již v dutině ústní, a proto má negativní vliv na stav chrupu. Zubům navíc mohou ublížit i všechny bonbony, slazené nápoje a cukrovinky.
  • Přílišná láska ke sladkému může vést k diabetes mellitus a problémy se slinivkou.
  • Vápník se podílí na vstřebávání cukru a při konzumaci sladkostí v těle množství vápníku klesá.

Je marmeláda zdravá?

Džem je sladkost. Jeho obsah cukru je přibližně 50%. Ale základ každé marmelády je bobule, ovoce nebo květiny. Podle toho, jaké ingredience byly k přípravě použity, může obsahovat vitamíny A, B, C, PP, vápník a železo. Také v džemu hodně vlákniny a pektinu. Ačkoli se po tepelném zpracování některé prospěšné vlastnosti ztratí, minerální soli a organické kyseliny v produktu stále zůstávají. Například třešně si zachovávají své antianemické vlastnosti i po uvaření.

READ
Jak zředit jód pro pokojové rostliny?

Ti, kteří chtějí ušetřit více vitamínu C, umí udělat džem za studena. Chcete-li to provést, musíte vzít stejné množství cukru jako bobule, rozdrtit dřevěným mačkadlem nebo rozdrtit mixérem, dokud se cukr úplně nerozpustí, nalít do sterilizovaných sklenic a dát na chladné místo. Přibližně polovina všech užitečných komponent zůstane zachována.

Jam

Zde jsou některé prospěšné vlastnosti džemu:

  • Stejně jako ostatní sladké produkty zlepšuje náladu.
  • Vyživuje tělo užitečnými látkami a vitamíny.
  • Pokud mluvíme konkrétně o malinovém džemu, má antipyretické vlastnosti, je účinný proti nachlazení a chřipce a doporučuje se také při léčbě některých nervových poruch a infekčních onemocnění.
  • Zlepšuje se metabolismus (pokud nemáte obezitu nebo cukrovku).

Co mají společného cukr a džem?

Džem se skládá půl cukru. Proto mají pozitivní nebo negativní vliv na tělo skoro stejné. Například vysoký obsah kalorií v těchto produktech může ovlivnit vaši postavu k horšímu. Nezapomínejte, že velká konzumace sladkostí zvyšuje hladinu glukózy v krvi. A u cukrovky, alergií a obezity je nejlepší takové produkty minimalizovat nebo se jim úplně vyhnout.

Džem, jako všechny sladkosti, negativně ovlivňuje stav zubů. Bakterie se živí cukry a produkují kyseliny, které ničí sklovinu, proto je užitečné si po jídle vypláchnout ústa vodou.

Který je lepší zvolit

Při výběru mezi džemem a cukrem je důležité pamatovat na to ve všem je důležité vědět, kdy přestat. Ale přesto je džem považován za užitečnější. Obsahuje některé vitamíny, minerály a vlákninu. Vše závisí na tom, z jakých bobulí a ovoce byl vyroben.

Ale je tu jeden nepříliš pozitivní bod – když je cukr obsažený v džemu vystaven dlouhodobému zahřívání, uvolňování hydroxymethylfurfuralu. V malých množstvích tato chemikálie nezpůsobí významné škody, ale velká dávka se změní na jed a může vést k intoxikaci. Vše závisí na množství cukru v džemu a době tepelné úpravy.

Cukr a džem

Výhody cukru a džemu

Ačkoli se cukru někdy říká „bílá smrt“, jeho umírněná konzumace může přinést výhody:

  1. Existují některá onemocnění jater, u kterých lékaři doporučují užívat cukr, stejně jako při otravě.
  2. Nedostatek glukózy v těle negativně ovlivňuje nervový systém a intelektuální schopnosti. Objevuje se zmatek, člověk se nemůže soustředit na jednoduché věci. Proto, když nás čeká psychická zátěž, například před zkouškami, bylo by dobré se sladkostmi zásobit.
  3. Většina mlsounů netrpí artritidajejich ledviny a oběhový systém fungují normálně a ucpání žil je velmi vzácné.
READ
Jak se nazývají listy, které vypadají jako řepa?

Předpokládá se, že konzumace džemu v zimě pomáhá posilování imunity. To platí zejména pro malinový a rybízový džem. Díky přítomnosti vitamínu E, kyseliny askorbové a karotenu pomáhají posilovat obranyschopnost organismu. Navíc obsahují semena a při jejich žvýkání se uvolňuje více živin. Vláknina v džemu stimuluje činnost střev a zpomaluje vstřebávání cholesterolu, což má za následek snížení rizika rozvoje aterosklerózy.

Kalorická tabulka pro džem, džem a med

Občas máte chuť na něco sladkého a velmi často máte po ruce džem, džem nebo třeba med. To druhé má téměř jistě každý, kdo hubne doma, protože je zvykem nahrazovat cukr. Bez ohledu na to, kolik „sladkostí“ sníte – půl sklenice nebo lžíce, je třeba je vzít v úvahu ve vaší stravě. Kalorická tabulka pro džem, marmeládu a med vám pomůže vytvořit správně vyvážený jídelníček.

produkt Obsah kalorií, kcal Sacharidy, g na 100 g Tuky, g na 100 g Bílkoviny, g na 100 g
Meruňkové pyré 38,3 9 0,9 0,1
Meruňkový džem 209,56 51,5 0,5 0,05
Meruňky, konzervované (půlky nebo kousky) 38,3 9 0,9 0,1
Kdoule, konzerva (půlky nebo kousky) 42,9 9,6 0,6 0,5
Brusinkový džem 244,3 64,6 0,2 0,1
Běloruský brusinkový džem 191,1 50,4 0,2 0,1
Brusinkový džem se skořicí a hřebíčkem 243,7 64,4 0,2 0,1
Třešňový džem bez pecek 219,4 58 0,3 0,07
Hrušková povidla 214,6 56,8 0,1 0,1
Meruňkový džem na maďarský způsob 241,5 64 0,3 0,04
Dýně jam 273 70,6 0,4 0,2
Džem z melounové kůry 219,9 58,4 0,2 0,03
Dřišťál džem 203,7 54,3
Brusinkový džem 244,3 64,6 0,2 0,1
Brusinkový a jablečný džem 247,1 65,4 0,2 0,1
Běloruský brusinkový džem 191,1 50,4 0,2 0,1
Brusinkový džem se skořicí a hřebíčkem 243,7 64,4 0,2 0,1
Vypeckovaný třešňový džem 219,4 58 0,3 0,07
Crowberry jam 217,8 57,9 0,06 0,05
Borůvkový a malinový džem 229,1 60,5 0,2 0,1
Hrušková povidla 273 70,8 0,3 0,2
Zimolez džem 218,2 58,2
Kishmish džem 295,9 78,9
Jahodová marmeláda 285 74 0,3 0,1
Malinový džem 273 70,4 0,6 0,2
Mandarin Jam 294 75,9 0,7 0,2
Peach Jam 258 66,8 0,5
Aroniový džem 387 74,8 0,4
Zmrzlina švestky 288 74,2 0,4 0,3
Zralá meruňková marmeláda 160,9 39,6 0,7 1,1
Džemový džem 174,3 45,9 0,4 0,04
Apple jam 265 68,2 0,4 0,3
Rakytníkový džem 164,6 34,4 0,7 3,7
Rakytníkový džem 164,6 34,4 0,7 3,7
Nakládané hrozny 65,5 15,4 0,6 0,6
Konzervované třešně 44,8 10,6 0,8 0,2
Nakládané třešně 44,8 10,6 0,8 0,2
Konzervované hrušky 42,9 10,3 0,4 0,3
Meruňkový džem 209,5 51,5 0,4 0,05
Hrušková povidla 211,7 55,9 0,2 0,2
kdoulový džem 222,8 58,9 0,2 0,1
Džem z hlohu a jablek 89,4 23,5 0,1 0,1
Džem z černého bezu 189 50,4
Mandarinkový džem 276 71,8 0,3
Džem z černého rybízu 284 72,9 0,6 0,1
Kandované sultánky pyré 257,1 68,6
Kiwi pyré 47 8,2 0,8 0,4
Meruňkový kompot, konzervy 89 21,7 0,2
Kdoulový kompot, konzervy 82 19,7 0,4 0,3
Třešňový kompot, konzervy 101 23,7 0,6 0,3
Hruškový kompot, konzervy 74 18,1 0,2 0,2
Broskvový kompot, konzervy 88 21,6 0,3
Třešňový kompot, konzervy 87 20,6 0,5 0,2
Jablečný kompot, konzervy 93 22,3 0,2 0,2
Akátový med 335 71,0 0,8 0,0
Lipový med 323 79,7 0,6 0,0
Květen zlato 304 82,4 0,3 0,0
Medovicový med 328 80,3 0,8 0,0
Slunečnicový med 314 14,6 3,8 4,3
Med s propolisem 324 80,3 0,0 0,0
Konzervované broskve (půlky nebo kousky) 40,1 9,5 0,9 0,1
Meruňkový džem 241,5 64 0,3 0,04
Kdoulový džem 216 56,8 0,3 0,2
Džem z hlohu 167,8 44,7
Mrkvový džem 282 65,8 0,5 0,4
Jam jablko 250 65 0,4
Oranžové pytláctví 268 66,3 0,4 0,1
Kiwi guláš 243 58,9 0,4 0,2
Pytláctví mrkve 271 65,8 0,5 0,4
Pyré z černého bezu 170,1 45,4
Jablečné pyré 82 19 0,6 0,2
Konzervované švestky 41,9 9,6 0,8 0,3
Nakládané švestky 41,9 9,6 0,8 0,3
Jablka v sirupu, konzervy 48 11,5 0,2 0,1
READ
Jak zjistit, zda má člověk doma červy?

Celou tabulku si můžete stáhnout, abyste si vždy mohli počítat kalorie právě zde.

Ivan Tungusov

:)

Projektový expert. Zkušenosti s výcvikem – 12 let. Dobrý teoretický základ o procesu tréninku a správné výživy, který rád využívám v praxi. Potřebujete doporučení? Tohle je pro mě

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: