Kolik stroužků česneku můžete sníst denně?

Česnek má řadu prospěšných vlastností, které pomáhají člověku udržet si zdraví nebo se zbavit již rozvinutých nemocí. Léčivá rostlina obsahuje desítky vitamínů, mikro- a makroprvků. Mezi nimi je allicin považován za nejneobvyklejší a nejužitečnější. Látka má příznivý vliv na téměř všechny biologické procesy těla. Pro zlepšení zdraví je důležité střídmou konzumaci kořeněné zeleniny v souladu se stávajícími omezeními a předpisy.

Kolik česneku můžete sníst za den?

Denní příjem česneku

Léky jsou užitečné pouze při dodržení dávkování. Česnek je přírodní lék, a proto je důležité jej správně používat. Světová zdravotnická organizace věří, že zdravý člověk by měl sníst každý den alespoň 1 hřebíček (3-5 gramů). Právě toto množství umožňuje udržovat imunitu na vysoké úrovni, příznivě působit na krevní oběh a zvyšovat celkový tonus těla. Pokud máte onemocnění, můžete zvýšit dávkování na maximum doporučené. Více o tom níže.

Denní norma závisí na věku osoby a dalších důležitých parametrech, jako je těhotenství, přítomnost nemocí a další.

Pro dospělé

Dospělým se doporučují sníst průměrně 3 hřebíčky denně. Maximální přípustná dávka je 5-6 stroužků česneku. Je docela obtížné jíst více kořeněné rostliny, a i když chcete, neměli byste to dělat. Předávkování zeleninou může vést k nepříjemným a dokonce nebezpečným následkům. Kromě toho nezapomínejte, že česnek povzbuzuje chuť k jídlu, což může vést k přibírání na váze.

Pro těhotné ženy

Denní příjem česneku

Pro těhotné je možné a prospěšné jíst česnek pouze v prvním trimestru. Zelenina v tomto období působí jako ochránce – zvyšuje imunitu. Ve druhém a třetím trimestru je lepší se vyhnout ostrému koření, protože zvyšuje uteroplacentární prokrvení. Rychlý průběh vnitřních procesů může vést k předčasnému porodu nebo dokonce k potratu.

V prvním trimestru můžete jíst ne více než 1-2 hřebíčky denně. Před zavedením této zeleniny do vaší stravy byste se měli poradit se svým lékařem. Opatrní byste měli být zejména v případě, že česnek dříve nebyl součástí vašeho každodenního jídelníčku.

Pro ošetřování

V období kojení se maminky snaží ze svého jídelníčku vyloučit všechna pálivá a kořeněná jídla. Z tohoto důvodu se s česnekovými doplňky v potravinách často vůbec nepočítá. Nedávné studie však prokázaly, že aromatická zelenina nemá negativní vliv na laktaci.

READ
Co můžete pěstovat ve skleníku v zimě bez topení?

Česnek je nejen možné, ale i nutné jíst při kojení. Denní dávka by ale neměla překročit minimální stanovený limit – 1 plátek denně.

Pro děti

Česnek by měl být zaveden do stravy dětí nejdříve ve věku 3 let. Děti do 3 let mají citlivý žaludek, který může způsobit bolest až otravu.
Děti starší tří let by měly česnek do svého jídelníčku zavádět postupně. Do 10-12 let by dávka aromatické zeleniny měla být 1x týdně 2 hřebíček. Od 12 let lze množství rostliny zvýšit, čímž se dostane na normu pro dospělé – 1 hřebíček denně.

Pro starší

Američtí vědci provedli řadu studií a prokázali, že užívání česneku zabraňuje problémům s pamětí souvisejícím s věkem. Blahodárně působí i další životně důležité orgány. Zejména použití této rostliny působí proti negativním změnám ve střevech, které jsou pozorovány s věkem. Jíst 1-3 hřebíčky denně stačí k udržení zdravé hladiny střevní mikroflóry, jejíž snížení je špatné pro kognitivní funkce.

Překročení denní normy

Kolik česneku můžete sníst za den?

Rozumnou konzumací česneku můžete zlepšit své zdraví, posílit své kognitivní funkce a posílit imunitu. Ale nadměrná konzumace léčivých rostlin může vést k opačným účinkům. Vysoká koncentrace allicinu vede k srdeční arytmii, bolestem žaludku a může způsobit i otravu organismu. Pamatujte, že každý lék může být jedovatý. A pouze jeho množství určuje, zda tělu přinese užitek nebo škodu.

Video

Podívejte se na video, které podrobně popisuje, co se stane s tělem, když budete jíst česnek každý den:

Česnek je pro tělo velmi prospěšný. Musíte to jíst, abyste si udrželi a obnovili zdraví. Ukazuje se však, že na otázku, kolik stroužků česneku můžete denně jíst, neexistuje jednoznačná odpověď, protože tato norma je pro každého individuální. Podrobně jsme popsali, kdo a v jakém množství může tuto zdravou zeleninu jíst a co se stane, když to budete dělat každý den. A abyste získali pozitivní výsledky, dodržujte denní normu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: