Kdy je lepší užívat selen ráno nebo večer?

Selen je nezbytný prvek. Podílí se na fungování imunitního systému, zabraňuje stárnutí organismu a zastavuje rozvoj zánětlivých procesů. Bylo zjištěno, že více než 70 % lidí má nedostatek tohoto minerálu.

Obsah:

S rychlým tempem moderního života je pro lidi stále obtížnější udržet v těle správnou rovnováhu vitamínů, stopových prvků a minerálů. V důsledku toho musíte být schopni sestavit správný denní jídelníček a jíst pestrou stravu, aniž byste upřednostňovali nějaké konkrétní potraviny, jinak si můžete přivodit velké zdravotní problémy. Selen je nezbytným minerálem pro tělo k udržení zdraví a krásy.

Užitečné vlastnosti selenu

V lidském těle není jediný orgán, kde by selen nebyl přítomen. Tento prvek hraje důležitou roli při posilování ochranných funkcí, protože je obdařen antioxidačními a protizánětlivými vlastnostmi. Vědci poznamenávají, že výhody této chemikálie jsou založeny na následujících pozitivních vlastnostech:
Aktivuje činnost oběhového systému.

  • Posiluje krevní cévy, snižuje riziko tvorby plaku, chrání srdce před poškozením;
  • Normalizuje činnost imunitního systému.
  • Schopný zabránit virové mutaci;
  • Zodpovědný za funkci štítné žlázy.
  • Produkt se podílí na regeneraci svalových buněk a pokožky;
  • Zlepšuje fungování gastrointestinálního traktu;
  • Neutralizuje účinek volných radikálů, snižuje riziko vzniku zhoubných nádorů.
  • Podílí se na obnově kůže, vlasů a nehtů

Při optimální rozvaha Selen v těle také naznačuje silnou imunitu. Tento prvek je také výborným antioxidantem, takže chrání buňky před rychlejším stárnutím a zároveň má schopnost předcházet neoplastickým změnám.

Selen je také zodpovědný za správné fungování nervového systému. To pomáhá nejen udržet dobrou náladu, ale také schopnost soustředit se. Předpokládá se, že je schopen předcházet některým neurodegenerativním onemocněním, jako je Parkinsonova choroba nebo Alzheimerova choroba.

Symptomy nedostatku

Nedostatek Selen je často spojován s problémy s funkcí štítné žlázy. Navíc někdy vedou k srdečnímu selhání, onemocnění krevních cév a ztrátě imunity. Nedostatek selenu v těle může také vést k psychickým problémům, protože často narušuje fungování některých neurotransmiterů. To může vést jak k depresi, tak k úzkostným poruchám.

READ
Jak gadfly klade larvy v člověku?

Příznaky nedostatku selenu v těle jsou velmi podobné příznakům nedostatku mnoha mikroelementů. Když je hladina tohoto minerálu nízká, rozvíjejí se následující podmínky:

  • chronická únava;
  • sklon k častým nachlazením;
  • snížené vidění;
  • kožní vyrážky;
  • bolest ve svalové tkáni;
  • zvýšený cholesterol v séru;
  • zhoršení funkce trávicích orgánů.

Aby se zjistil nedostatek mikroelementů, je nutné darovat krev do laboratoře. Aby se zabránilo nedostatku této látky a zabránilo se rozvoji nepříjemných příznaků, doporučuje se absolvovat kurzy komplexu s vitamíny a minerály, který obsahuje selen.

Seznam nemocí způsobených nedostatkem

S nízkou hladinou selenu v těle se metabolické procesy začínají zpomalovat. V důsledku toho se objevuje nadváha a rozvíjí se obezita. K podobným změnám dochází častěji u něžného pohlaví. Při dlouhodobém hladovění selenem se zvyšuje riziko vzniku následujících onemocnění:

  • srdeční infarkt;
  • diabetes mellitus;
  • skleróza;
  • bronchiální astma;
  • ischemie srdce;
  • dysfunkce štítné žlázy;
  • artritida.

S poklesem obsahu selenu se zvyšuje pravděpodobnost nitroděložních abnormalit a předčasného porodu. Bylo také zaznamenáno, že lidé s nízkou hladinou minerálu rychleji stárnou, jejich vzhled se zhoršuje a elasticita kůže klesá.

Přípravky se selenem je důležité užívat jako součást komplexní terapie maligního onemocnění. Pomáhá předcházet dalšímu růstu patologických tkání a obnovuje metabolické procesy. Při užívání minerálu se zotavení po absolvování chemoterapie urychlí.

Stopový prvek podporuje odstraňování toxických látek z tkání, urychluje regeneraci slizničních orgánů a normalizuje hladinu pH v trávicím systému.

Výhody selenu pro ženy

Výhody tohoto mikroelementu jsou také neocenitelné při léčbě kardiovaskulárních onemocnění, stejně jako onemocnění štítné žlázy. Selen je dobrý i pro ženský reprodukční systém: účinně bojuje s nemocemi genitální oblasti. Během těhotenství, když má žena velmi nestabilní emoční pozadí, selen pomůže normalizovat stav a poskytne vyvíjejícímu se dítěti všechny potřebné mikroelementy a minerály.

Za to je zodpovědný stopový prvek odstraňování toxinů z těla, těžké kovy, jedy. Užitečná látka podporuje regeneraci sliznic uvnitř těla, obnovuje acidobazickou rovnováhu v gastrointestinálním traktu a zlepšuje střevní mikroflóru.

Silný antioxidační selen umožňuje déle udržet pružnost pokožky, tento efekt je zvláště účinný při užívání vitaminu E, který napomáhá rychlejšímu vstřebávání mikroelementu dlouhověkosti. Minerál selen je nezbytný pro to, aby si tělo udrželo zdravé vlasy a urychlilo jejich přirozený růst. Pokud máte lupy, mikroelement obsažený ve složení tento problém účinně neutralizuje.

READ
Jak zasadit rybíz ve vzdálenosti mezi keři?

Výhody selenu pro ženské tělo jsou neocenitelné, když procesy hubnutí. Jeho vlastnost zrychlovat metabolismus má pozitivní vliv na rychlost odbourávání zásobního tuku, v důsledku čehož výživná strava v kombinaci s cvičením přinese rychlejší výsledky. Jedinou kontraindikací pro použití je nadměrná dávka mikroelementu.

Více selenu potřebují především ženy. čeká dítě nebo kojení. Během těhotenství to bude 60 mcg a během kojení až 70 mcg.

Výhody selenu pro muže

Odborníci tvrdí, že látka je nezbytná pro podporu mužského zdraví. Abychom však podrobněji odpověděli na otázku, proč mužské tělo potřebuje selen, je třeba pochopit jeho účinek na orgány a systémy.

Selen se podílí na syntéze hlavního hormonu silné poloviny lidstva – testosteronu, a zajišťuje normální fungování prostaty. Podporuje sexuální touhu, zlepšuje pohyblivost spermií a kvalitu ejakulátu. Navíc odolává vzniku zánětlivých onemocnění urogenitálního systému.

Nedostatek selenu u mužů hrozí zhoršením fyzického i psychického stavu. Objevuje se dušnost, rychlá únava, zhoršuje se pocit úzkosti. Nedostatek mikroelementu v těle se projeví i na vzhledu (rychlé stárnutí, plešatost).

Bylo zjištěno, že průměrná denní potřeba pro dospělého zástupce silnějšího pohlaví je 70-110 mcg selenu. Jedná se o relativní ukazatel vypočítaný pro zdravého člověka.

Je třeba zvážit, že mikroelement je vylučován z těla muže spolu se spermiemi. Proto ti, kteří mají aktivní sexuální život (nebo dokonce jen pravidelně masturbují), musí své hladiny chemické sloučeniny doplnit. Totéž by se mělo dělat při intenzivní fyzické aktivitě, například při intenzivním sportovním tréninku (většinou silovém).

Profylaktické dávkování

Většina lidí má sníženou hladinu selenu v těle, takže můžete klidně pít jakýkoli komplex obsahující tento stopový prvek. V současné době jsou v lékárnách dostupné přípravky a doplňky stravy se selenem.

Za denní normu se považuje dávka 1 mcg na kg tělesné hmotnosti. Může se zvýšit během těhotenství, kojení a také při intenzivním cvičení v posilovnách. S výpočtem optimální dávky vám může pomoci odborník.

Nejoblíbenější bio doplňky

Solgar Selenium 200 mcg – od americké hlavní značky v roce 1956. Všechny vitamíny Soglar jsou vyráběny ve skleněných nádobách a jsou ceněny pro svou vysokou kvalitu. Selen ze solgaru obsahuje tak nezbytný stopový prvek, jako je selen. Je ve formě bez kvasinek a je tělem zcela absorbován. Selen také zabraňuje rozvoji aterosklerózy, příznivě působí na nervový systém a má protizánětlivé vlastnostipomáhá zvládat příznaky astmatu.

READ
Jak zachránit cibulky tulipánů do příštího roku?

Evalar Selenium Forte s vitamínem C – Selenium Forte s vitamínem C“ od Evalar obsahuje denní potřebu selenu (70 mcg), vitamínu C a podporuje:

  • ochrana buněk před poškozením volnými radikály;
  • posílení imunity;
  • udržení kardiovaskulárního zdraví

Maxler Selenium, Selen 100 kapslí – od německého výrobce Maxler. Vyznačuje se rozumnou cenou a vysokou kvalitou. Jedna kapsle obsahuje 150 mg selenu, což je poměrně dost pro denní potřebu.

Jaké potraviny obsahují selen?

Co obsahuje selen? Kde to hledat? Selen v potravinách, pokud dodržujete správně vyváženou stravu, přináší mnohem více výhod než možných škod. Chcete-li získat požadované množství, stojí za to zejména jíst brazilské ořechy. Velké množství tohoto prvku se nachází také v lososu, stejně jako v jiných rybách, mořských plodech, slepičích vejcích, pohance, vepřovém mase, sýru, bílé rýži a čokoládě.

Stojí za to připomenout, že se nejlépe vstřebává s bílkovinami a ve společnosti vitamínů A, E a C. Stojí za to zajistit si správné množství tohoto prvku ve vaší stravě. Pokud však trpíte nedostatkem, nejlepší volbou jsou organické doplňky selenu.

Mikroelement vstupuje do lidského těla pouze s jídlem. Selen v organické formě je považován za nejvíce vstřebatelný. Hodně ho obsahují para ořechy a vlašské ořechy, luštěniny, mořské plody a brokolice. Dostatek selenu je také v potravinách, jako je česnek, sádlo, kukuřice, tuňák a kokos. Jeho množství se během vaření snižuje. Za nejbohatší obsah jsou považovány nezpracované potraviny.

Důležitou úlohou selenu je budovat krásný vzhled ženy. Selen je nezbytný pro zdraví a krásu vlasů, nehtů a pokožky. Při normální koncentraci selenu v těle se pokožka stává elastickou a hladkou a obličej získává jasné obrysy. Vlasy rostou rychleji a jsou silnější, čímž se snižuje riziko vzniku lupů. Nehty získávají zdravý lesk.

Kromě vnější krásy pomáhá v boji selen nadváha. Dokonale odbourává tukové zásoby, čímž zefektivňuje dietu a cvičení.

Tento mikroelement ovlivňuje fyziologické procesy v ženském těle. Normalizuje menstruační cyklus, oddaluje nástup menopauzy, zlepšuje psycho-emocionální stav a snižuje závažnost PMS.

Nadbytek selenu – může být škodlivý?

Na rozdíl od mnoha jiných prvků není přebytek selenu v těle nijak zvlášť vzácným jevem. Je to dáno tím, že jeho doporučená hodnota se blíží toxické dávce. Proto by měl být příjem selenu plánován velmi pečlivě. Hladinu této látky je třeba zkontrolovat, než začnete tablety selenu užívat.

READ
Kdy je lepší sázet ředkvičky na podzim nebo na jaře?

Přebytečný selén mohou být spojeny s poruchami nervového systému, včetně změn nálad nebo deprese, přetrvávající únavy a úbytku hmotnosti bez jakékoli jiné zjevné příčiny. Tento stav je také charakterizován česnekovým zápachem dechu.

Škodlivost selenu pro tělo

Při užívání doplňků selenu existují některá možná zdravotní rizika. Maximální denní dávka selenu pro dospělé je 400 mcg. Toxicita selenu v důsledku předávkování je vzácná, zvláště pokud je minerál získáván z potravinových zdrojů, ale předávkování vysoce koncentrovanými doplňky může způsobit negativní účinky.

Mezi tyto důsledky patří:

  • česnekový dech a kovová chuť v ústech;
  • křehké nehty;
  • zubní kaz;
  • gastrointestinální problémy, jako je nevolnost;
  • neurologické abnormality;
  • únava a podrážděnost;
  • kožní léze a vyrážky;
  • vypadávání vlasů.

Příznaky předávkování

Při zvýšeném příjmu selenu se mohou objevit nepříjemné reakce v podobě nevolnosti a nervozity. Jistým příznakem předávkování je výskyt česnekové chuti v ústech. S nadbytkem minerálu se zhoršuje kvalita nehtové ploténky a vlasů, zvyšuje se pravděpodobnost vzniku kožního erytému, poškození jater a průdušek.

Selen je cenný mikroelement, který ovlivňuje všechny funkce těla. Na dostatečné úrovni je zdraví a mládí zachováno po mnoho let. Každodenní příjem čerstvých potravin bohatých na selen, stejně jako pravidelné užívání komplexu vitamínů a minerálů, pomáhá předcházet rozvoji závažných onemocnění.

Selen je nezbytný pro správné fungování organismu. Příliš mnoho však může být stejně škodlivé jako příliš málo, takže než se rozhodnete pro suplementaci, měli byste si zkontrolovat hladinu selenu v krvi a nejlépe se poradit se svým lékařem.

Děkujeme za přečtení článku a doufáme, že byl pro vás užitečný! S pozdravem Megapit.KZ)

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: