Jaký vitamín je v rybízu nejvíce?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 44 kCal 1684 kCal 2.6% 5.9% 3827 g
Proteiny 1 g 76 g 1.3% 3% 7600 g
Tuky 0.4 g 56 g 0.7% 1.6% 14000 g
Sacharidy 7.3 g 219 g 3.3% 7.5% 3000 g
Organické kyseliny 2.3 g ~
Dietní vlákna 4.8 g 20 g 24% 54.5% 417 g
Voda 83.3 g 2273 g 3.7% 8.4% 2729 g
Ash 0.9 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 17 μg 900 μg 1.9% 4.3% 5294 g
beta karoten 0.1 mg 5 mg 2% 4.5% 5000 g
Vitamín B1, thiamin 0.03 mg 1.5 mg 2% 4.5% 5000 g
Vitamín B2, riboflavin 0.04 mg 1.8 mg 2.2% 5% 4500 g
Vitamín B4, cholin 12.3 mg 500 mg 2.5% 5.7% 4065 g
Vitamin B5, pantotenik 0.4 mg 5 mg 8% 18.2% 1250 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.13 mg 2 mg 6.5% 14.8% 1538 g
Vitamín B9, folát 5 μg 400 μg 1.3% 3% 8000 g
Vitamín C, askorbová 200 mg 90 mg 222.2% 505% 45 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.7 mg 15 mg 4.7% 10.7% 2143 g
Vitamín H, biotin 2.4 μg 50 μg 4.8% 10.9% 2083 g
Vitamin K, fylochinon 0.1 μg 120 μg 0.1% 0.2% 120000 g
Vitamín PP, NE 0.4 mg 20 mg 2% 4.5% 5000 g
Niacin 0.3 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 350 mg 2500 mg 14% 31.8% 714 g
Vápník, Ca 36 mg 1000 mg 3.6% 8.2% 2778 g
Křemík, Si 60.9 mg 30 mg 203% 461.4% 49 g
Hořčík, Mg 31 mg 400 mg 7.8% 17.7% 1290 g
Sodík, Na 32 mg 1300 mg 2.5% 5.7% 4063 g
Síra, S 2 mg 1000 mg 0.2% 0.5% 50000 g
Fosfor, P 33 mg 800 mg 4.1% 9.3% 2424 g
Chlor, Cl 14 mg 2300 mg 0.6% 1.4% 16429 g
Stopové prvky
Hliník, Al 561.5 μg ~
Bor, B 55 μg ~
Vanad, V 4 μg ~
Železo, Fe 1.3 mg 18 mg 7.2% 16.4% 1385 g
Jód, I 1 μg 150 μg 0.7% 1.6% 15000 g
kobalt, spol 4 μg 10 μg 40% 90.9% 250 g
Lithium, Li 0.9 μg ~
Mangan, Mn 0.18 mg 2 mg 9% 20.5% 1111 g
Měď, Cu 130 μg 1000 μg 13% 29.5% 769 g
Molybden, Mo 24 μg 70 μg 34.3% 78% 292 g
Nikl, Ni 1.6 μg ~
Rubidium, Rb 11.8 μg ~
Selen, Se 1.1 μg 55 μg 2% 4.5% 5000 g
Stroncium, Sr 14.4 μg ~
Fluor, F 17 μg 4000 μg 0.4% 0.9% 23529 g
Chrome, Cr 0.8 μg 50 μg 1.6% 3.6% 6250 g
Zinek, Zn 0.13 mg 12 mg 1.1% 2.5% 9231 g
Zirkonium, Zr 10 μg ~
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.6 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 7.3 g ~
Glukóza (dextróza) 1.5 g ~
Sacharóza 1 g ~
Fruktóza 4.2 g ~
Nasycené mastné kyseliny 0.1 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.072 g od 0.9 do 3.7 8% 18.2%
Omega-6 mastné kyseliny 0.107 g od 4.7 do 16.8 2.3% 5.2%
READ
Je možné smíchat humát draselný s dusičnanem vápenatým?

Energetická hodnota Černý rybíz je 44 kcal.

  • Sklenice 250 ml = 155 g (68.2 kcal)
  • Sklenice 200 ml = 125 g (55 kcal)

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Černý rybíz bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín C – 222,2 %, draslík – 14 %, křemík – 203 %, kobalt – 40 %, měď – 13 %, molybden – 34,3 %

  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Draslík je hlavním intracelulárním iontem zapojeným do regulace vodní, kyselé a elektrolytové rovnováhy, podílí se na procesech nervových vzruchů, regulaci tlaku.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Kobalt je součástí vitaminu B12. Aktivuje enzymy metabolismu mastných kyselin a metabolismu kyseliny listové.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
  • Molybden je kofaktorem mnoha enzymů, které zajišťují metabolismus síru obsahujících aminokyselin, purinů a pyrimidinů.
READ
Jak správně pěstovat žampiony v suterénu?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Všechny odrůdy rybízu jsou bohaté na vitamíny, ale které jsou ty nejzdravější?

Foto: Stas Sokolov / NGS.RU

Rybíz má pověst „zeleného léku“ a zaslouženě. Tato bobule láme rekordy v obsahu vitamínů a minerálů. Prospěšné vlastnosti jeho různých odrůd se navzájem liší.

Pojďme zjistit, který druh rybízu je nejzdravější: černý, červený nebo bílý? Nebo snad zlatá?

Černý rybíz: zásoby vitamínu C

Z hlediska obsahu vitaminu C je černý rybíz na třetím místě po citronu a šípku. Mezi všemi odrůdami je lídrem v obsahu tohoto prvku. Černý rybíz obsahuje také vysoký obsah vitamínů P, K, B1, B2, B5, B6. Tento „koktejl“ je zvláště užitečný při jarní hypovitaminóze, různých typech nachlazení, intenzivní duševní a fyzické aktivitě. Černý rybíz je užitečný pro ty, kteří chtějí zlepšit vidění, předcházet Alzheimerově chorobě, léčit ledviny a játra.

READ
Lze Aktaru použít na zelí?

Černý rybíz obsahuje silnou dávku vitamínu C

Černý rybíz obsahuje silnou dávku vitamínu C

Foto: školka „Zahrady Uralu“

Červený rybíz: očista organismu

Červený rybíz není tak bohatý na vitamín C jako černý, ale mezi všemi odrůdami vede v obsahu vitamínu A, který se podílí na udržení dobrého zraku. A také obsahem pektinů, které pomáhají odstraňovat toxiny a ionty těžkých kovů.

Červený rybíz navíc obsahuje hodně železa, které se podílí na krvetvorbě, a draslíku, který je prospěšný pro činnost srdce. Pektin, obsažený v červených odrůdách, pomáhá čistit organismus při otravách, včetně intoxikace alkoholem.

„Dalším důležitým mikroelementem je jód, který je nedílnou součástí hormonů štítné žlázy,“ dodává Marina Melekhova, agronomka ze školky Gardens of the Ural. — U nás je více než polovina krajů považována za nedostatek jódu a červený rybíz, který lze snadno pěstovat na zahradě, je v tomto ohledu prostě zásobárnou výhod.

Červený rybíz pomůže doplnit nedostatek jódu

Červený rybíz pomůže doplnit nedostatek jódu

Foto: školka „Zahrady Uralu“

Bílý rybíz: pro krásu a mládí

Bílý rybíz je ideální bobule pro lidi trpící alergiemi, protože neobsahuje pigmenty, které často způsobují takové problémy. Jeho pravidelné používání navíc pomáhá zmírňovat alergické reakce na jiné dráždivé potraviny.

Bílý rybíz je výborným pomocníkem pro udržení mladistvé pleti: stimuluje tvorbu kolagenu v těle, který je zodpovědný za hladkost, pevnost a pružnost pokožky. To je důvod, proč bobule rádi používají v kosmetickém průmyslu. Bílý rybíz, stejně jako červený, má pro vysoký obsah železa příznivý vliv na krvetvorbu a také zvyšuje srážlivost krve.

Bílý rybíz pomůže předcházet vráskám

Bílý rybíz pomůže předcházet vráskám

Foto: školka „Zahrady Uralu“

Zlatý rybíz: dobrý pro matku a dítě

Zlatý rybíz není mezi zahrádkáři tak slavný jako předchozí odrůdy, ale je lídrem v obsahu vitamínů B. Bobule jsou užitečné pro těhotné ženy: obsahuje hodně kyseliny listové (vitamín B9), která hraje důležitou roli při tvorba placenty. Stejně jako ostatní odrůdy je zlatý rybíz bohatý na vitamín C, antokyany, organické kyseliny, pektiny a třísloviny. Bobule jsou dobré pro srdce, ledviny a játra.

Prospěšné jsou nejen bobule, ale i listy rybízu všeho druhu. Listy rybízu se používají do marinád – zlepšuje chuť přípravků a pomáhá udržovat jejich kvalitu. Listy rybízu jsou dobré v čaji: dají se uvařit buď samotné, nebo s jinými bylinkami.

READ
Jak správně připravit roztok směsi Bordeaux?

Ještě více článků o zařizování letního domu jsme shromáždili ve speciální sekci na E1.RU. Vymýšleli jsme například, jak ze zanedbaného pozemku udělat zahradu snů. Přečtěte si tipy od krajinářů.

Zjišťovali jsme také, zda je možné v tuzemsku vysadit kalinu. Pro inspiraci uvádíme příklady zajímavě upravených zahradních pozemků v okolí Jekatěrinburgu.

A určitě se podívejte na náš videonávod, jak zrýt zahradu, aniž byste si zlomili záda.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: