Jaký je nejzdravější ořech pro lidské tělo?

Blahodárné vlastnosti ořechů jsou nepopiratelné a jsou známy již od starověku. Je však nesmírně důležité přesně vědět: které ořechy jsou obzvláště užitečné, jak je správně vybrat a jak je používat. Pokud totiž budete bezmyšlenkovitě jíst jakékoli ořechy, a to ještě ve velkém množství, riskujete, že si zdraví spíše uškodíte, než že mu prospějete.

Všechny druhy ořechů bez výjimky mají prospěšné vlastnosti. Každý druh má však své vlastní vlastnosti.

Ořechy je lepší jíst ve smažené podobě – získají tak sytější chuť a zároveň si zachovají většinu svých prospěšných vlastností. Je pravda, že je lepší upustit od pokušení osolit produkt, nebo naopak – vložit do cukrového sirupu nebo medu. Prospěšné vlastnosti ořechů se nejvíce projeví, pokud použijete „čistý“ produkt. Troubu předehřejte na 160-180 stupňů, na plech nasypte půl hrnku oloupaných ořechů, aby se navzájem nedotýkaly, a smažte 5-7 minut. Je lepší, když ořechy zůstanou nedopečené než spálené.

Арахис obsahuje prospěšné steroly snižující cholesterol a arašídy jsou také bohaté na antioxidanty. Navíc v pražených oříšcích (bez soli a bez cukrového sirupu) je více antioxidantů než v syrových arašídech. Jedním z nejpřínosnějších arašídových bonusů je kyselina parakumarová, která podle lékařů pomáhá snižovat riziko rakoviny žaludku.

Brazilská ořech mimořádně užitečné díky vysokému obsahu selenu. Tento prvek odstraňuje z těla většinu jedů a toxinů, zvyšuje schopnost imunitního systému odolávat virům a také dramaticky snižuje riziko vzniku rakoviny. Je však třeba připomenout, že příznivé vlastnosti ořechů, včetně brazilských, se projevují při jejich mírném používání. Pouze jeden para ořech poskytuje denní potřebu selenu. Navíc, pokud jich sníte více než 5 denně, můžete dostat mírnou otravu.

Pecan Má výjimečné blahodárné vlastnosti, jednou z nich je nadbytek antioxidantů, vitaminu E a kyseliny tříslové. Antioxidanty úspěšně bojují o mladistvost kožních buněk a orgánů a vitamín E – pro náš napnutý, svěží vzhled. Je však třeba připomenout, že pekanové ořechy jsou nejtučnější ořech (500 g pekanových ořechů obsahuje 3500 kalorií) a měli byste jich jíst velmi málo.

mandle má analgetické a antiseptické vlastnosti. Mezi další užitečné vlastnosti patří schopnost snižovat křeče, vyhánět parazity z těla, zmírňovat příznaky astmatu, nespavosti, zmírňovat bolesti hlavy.

READ
Jak sušit meruňky doma Nejjednodušší způsob?

Ořech Neříkají tomu jídlo pro mozek pro nic za nic. Vědci si již dlouho všimli, že hlavní užitečnou vlastností tohoto ořechu je obsah velkého množství biologicky aktivních látek, které výrazně zlepšují stav cév mozku. Neurofyziologové navíc tvrdí, že pár vlašských ořechů denně dokáže zmírnit i silné nervové napětí.

Lískové ořechy často předepisován lidem s kardiovaskulárními chorobami a anémií. Hlavní prospěšné vlastnosti tohoto ořechu jsou, že má vazodilatační a protizánětlivý účinek, díky čemuž jsou lískové ořechy mimořádně užitečné při křečových žilách, flebitidě a také při jakýchkoli zánětlivých procesech.

Pistácie mají výraznou tonickou kvalitu. Proto jsou velmi užitečné při stresu, depresích a chronické únavě. Další užitečnou vlastností pistácií je, že tyto ořechy přispívají k prudkému poklesu špatného cholesterolu.

oříšek kešu posílení imunitního systému a snížení cholesterolu. Prospěšné vlastnosti kešu ořechů se však neomezují pouze na toto. Doporučují se také při anémii, poruchách trávení, bronchitidě, hypertenzi a chřipce. Kromě toho odborníci na výživu tvrdí, že kešu oříšky mají antiseptické a bolest tišící vlastnosti.

(c) Úřad Federální služby pro dohled nad ochranou práv spotřebitelů a lidským blahobytem v Altajské republice, 2006–2015

Všechna práva k materiálům zveřejněným na webu jsou chráněna v souladu s právními předpisy Ruské federace, včetně autorských práv a souvisejících práv.
Při použití materiálů webu je vyžadován odkaz na zdroj.

Adresa: 649002, Republika Altaj, Gorno-Altaisk, Komunistická třída, 173

Тел .: +7 (38822) 6-43-84

Kuzmina Věra Valerievna

Ořechy jsou produktem, který lze právem nazvat univerzálním. Jsou nejen velmi chutné a výživné, ale také vám umožní ukojit hlad na dlouhou dobu. Konzumací ořechů člověk přijímá zdravé mastné kyseliny, cennou vlákninu a bílkoviny. Hodí se k ostatním produktům, zlepšují chuť pokrmů a zpestřují jídelníček.

Věda prokázala, že pravidelná konzumace ořechů pomáhá vyhnout se přibírání na váze a dokonce si udržet zdraví. Zejména k prevenci rozvoje kardiovaskulárních onemocnění.

Ořechy jsou vhodné ke krmení nejen dospělých, ale i dětí. Několik studií zjistilo, že jejich zařazení do dětského jídelníčku může obohatit dětský jídelníček o tuky, bílkoviny a vlákninu.

V tomto článku jsme shromáždili 9 nejzdravějších ořechů, které by měl mít na stole každý člověk, kterému záleží na svém zdraví.

Contents
  1. 1. Mandle
  2. 2. Pistácie
  3. 3. Vlašské ořechy
  4. 4. Kešu ořechy
  5. 5. Pekanový ořech
  6. 6. Makadamie
  7. 7. Brazilský ořech
  8. 8. Lískový ořech
  9. 9. Arašídy
  10. Výkon
READ
Jakou teplotu snesou papriky ve skleníku?

1. Mandle

mandle

Mandle jsou známé po celém světě. Je ceněn pro svou jasnou, příjemnou chuť a jedinečné složení. Kromě toho se vyznačuje svou dostupností, protože stojí několikanásobně méně než některé jiné ořechy.

28 g mandlí obsahuje 170 kcal. Tato porce je dostatečná k pokrytí denní potřeby těla následujících vitamínů a minerálů:

45 % – ve vitaminu E;

Vitamin E obsažený v mandlích působí jako antioxidant. Jakmile se dostane do těla, zabraňuje poškození buněk volnými radikály a také posiluje imunitní systém.

Vědci provedli experiment za účasti 219 subjektů, který trval 4 měsíce. Každý den lidé dostávali 56 g mandlí. Ke konci studie měli všichni účastníci sníženou hladinu špatného cholesterolu v krvi, snížené hodnoty zánětlivých markerů a koncentrace hemoglobinu A1c, při zvýšení lze předpokládat rozvoj diabetes mellitus. [1]

Na základě získaných údajů vědci došli k závěru, že mandle skutečně snižují riziko vzniku srdečních chorob. S jeho pomocí můžete normalizovat hladinu cholesterolu v krvi a dokonce se zbavit nadváhy.

Další prospěšnou vlastností mandlí je schopnost zvyšovat růst prospěšné střevní mikroflóry, zejména bifidobakterií a laktobacilů.

Mandle můžete jíst různými způsoby. Konzumuje se syrové a smažené. Vyrábí se z něj máslo, mléko a dokonce i mouka.

2. Pistácie

Pistácie

Doslova z řečtiny se pistácie překládají jako „zelené ořechy“. Naši vzdálení předkové je kupodivu jedli již od roku 6000 před naším letopočtem. Obsah kalorií 28 g pistácií je 159 kcal.

S pomocí takové porce bude možné uspokojit denní potřebu těla pro následující vitamíny a minerály:

21 % – ve vitaminu B1;

28 % – ve vitaminu B6;

11 % – ve fosforu.

Není žádným tajemstvím, že vitamín B6 tělo potřebuje k zajištění správných metabolických procesů a udržení imunity. Ořechy jsou dodavateli luteinu, zeaxantinu, antokyanů, flavonoidů, proanthokyanů a dalších. Všechny tyto látky mají antioxidační aktivitu a pomáhají zastavovat zánětlivé reakce v těle.

Vědci provedli experiment, který trval 16 týdnů. Zúčastnili se ho lidé s nadváhou a byli rozděleni do 2 skupin. Jedna část subjektů dostávala 42 g pistácií denně a dodržovala program hubnutí. Druhá skupina nedostala pistácie, ale také dodržovala program. Díky tomu všichni účastníci experimentu zhubli. Ti lidé, kteří jedli ořechy, se však navíc zbavili vysokého krevního tlaku. Navíc se jim v krvi zvýšila hladina antioxidantů. Bylo zjištěno, že díky pistáciím začali jíst méně sladkostí. [2]

READ
Jaké květiny bych měl zasadit na hrob v písčité půdě?

3. Vlašské ořechy

Vlašské ořechy

Obsah kalorií 28 g vlašských ořechů je 185 kcal.

Tato porce je dostatečná k pokrytí denní potřeby těla mikroelementů, jako jsou:

Je známo, že tělo potřebuje měď k produkci farmářů, kteří jsou zodpovědní za produkci energie a syntézu neurotransmiterů. Tento stopový prvek se podílí na tvorbě krevních cév a posiluje imunitní systém.

Pravidelný příjem vlašských ořechů pomáhá předcházet rozvoji onemocnění srdečního svalu. Pomáhají snižovat hladinu cholesterolu a triglyceridů a působí jako prostředek prevence hypertenze.

Vědci prokázali, že denní dávka ořechů v množství 28-57 mg zvyšuje mozkovou aktivitu, zabraňuje rozvoji senilní demence, cukrovky a srdečních patologií. [3]

4. Kešu ořechy

oříšek kešu

Kešu ořechy jsou jemné chuti, takže se dobře hodí ke slaným i sladkým jídlům. V jedné porci o hmotnosti 28 g je 155 kcal.

S jeho pomocí bude možné pokrýt denní potřebu těla následujících živin:

8 % – ve vitaminu K;

Jsou bohaté na bílkoviny, které pomáhají udržovat zdravou kostní tkáň. Vědci zjistili, že kešu oříšky pomáhají snižovat krevní tlak, zabraňují nadměrnému přibírání na váze, regulují hladinu cukru a snižují množství břišního tuku. Příznivé vlastnosti ořechu byly zaznamenány v přehledu 5 studií. [4]

Kešu se jedí ve formě pasty, konzumují se pečené a syrové. Dokážou zlepšit chuť téměř každého pokrmu.

5. Pekanový ořech

Pecan

28g porce pekanových ořechů má energetickou hodnotu 201 kcal. Toto množství je dostatečné k pokrytí části denní potřeby těla pro látky, jako jsou:

ve vitaminu B1 – o 11 %;

V manganu – o 48%.

Jsou bohaté nejen na mikroelementy a vitamíny, ale také na mastné kyseliny a mohou působit i jako doplňkový zdroj vlákniny. Zinek obsažený v kešu je nezbytný pro udržení imunity, podporuje regeneraci tkání a podílí se na syntéze DNA. Obecně je normální růst a vývoj bez něj nemožný.

Vědci prokázali, že pekanové ořechy jsou prospěšné pro kardiovaskulární zdraví. Provedli experiment, který trval 2 měsíce. Zúčastnilo se ho 56 lidí, kteří měli vysokou predispozici ke vzniku srdečních patologií. Výsledkem bylo, že ti jedinci, kteří jedli pekanové ořechy každý den, měli nižší hladiny lipoproteinů s nízkou hustotou a triglyceridů. [5]

READ
Jak a čím chránit dřevěnou podlahu před vlhkostí?

Pekanové ořechy se konzumují syrové a používají se při pečení a koláčích. Přidávají se do salátů a obilných pokrmů.

6. Makadamie

Macadamie

Energetická hodnota 28 g ořechů je 204 kcal.

Tato část umožňuje pokrýt denní potřebu těla následujících látek:

V thiaminu – o 28 %;

V manganu – o 51 %

Makadamové ořechy mají olejovou texturu, jsou bohaté na tuky, ale mají nízký obsah sacharidů, takže je mohou používat i lidé na dietní dietě.

Vědci zjistili, že jejich konzumace může snížit obsah špatného cholesterolu a triglyceridů v krvi. Navíc jsou užitečné pro lidi s predispozicí k cukrovce. [6] [7]

7. Brazilský ořech

Brazilská ořech

Energetická hodnota para ořechů na porci 28 g je 187 kcal.

Stačí zkonzumovat takové množství produktu, aby pokrylo část denní potřeby těla následujících látek:

V hořčíku – o 11 %;

ve vitaminu E – o 25 %;

V selenu – o 989%.

Konzumace para ořechů může snížit hladinu glukózy v krvi, kontrolovat krevní tlak, zlepšit fungování nervového systému a dobít baterky.

Produkt je bohatý na selen, který se přímo podílí na produkci hormonů štítné žlázy a syntéze DNA. Musí se však konzumovat v dávkách nepřekračujících denní práh příjmu selenu do těla 400 mcg. Ignorování tohoto pravidla může způsobit intoxikaci.

Při dodržení doporučení pro konzumaci makadamie člověku otrava selenem nehrozí. Naopak, tento minerál bude fungovat jako antioxidant, který zabrání poškození buněk volnými radikály.

8. Lískový ořech

Lískové ořechy

Energetická hodnota lískových ořechů je 178 kcal na 28 g.

Tato porce obsahuje následující živiny (na základě denního příjmu pro dospělého):

Lískové ořechy obsahují kyselinu galovou a kávovou, epikatechiny a kvercetin. Všechny mají antioxidační aktivitu a zabraňují rozvoji chronického zánětu.

Vědci jsou toho názoru, že lískové ořechy lze použít jako profylaktikum k prevenci rozvoje srdečních chorob. Jeho konzumací lze snížit hladinu cholesterolu v krvi a zlepšit stav cév. [8]

9. Arašídy

Арахис

Pokud uvažujeme arašídy z biologického hlediska, nepatří mezi ořechy, ale do čeledi luštěnin. Obsahem užitečných látek se však vyrovná ořechům. Energetická hodnota 28 g arašídů je 162 kcal.

Zároveň umožňuje pokrýt denní potřebu těla následujících látek:

READ
Je nutné při výsadbě zimolez zakopat?

ve vitaminu B3 – o 23 %;

ve vitaminu B9 – o 17 %

Arašídy vám umožní zahnat hlad na dlouhou dobu, protože jsou bohaté na bílkoviny. Těhotným ženám se doporučuje jíst, protože působí jako zdroj kyseliny listové, bez které je normální vývoj plodu nemožný.

Vědci zjistili, že pravidelná přítomnost arašídů na stole může snížit riziko rozvoje srdečních onemocnění o 19 %. To bylo prokázáno v experimentu zahrnujícím více než 200 000 lidí. Všichni jedli ořechy alespoň 2x týdně. [9]

Výkon

Ořechy jsou skutečně zdravé potraviny. Jsou bohaté na bílkoviny, mastné kyseliny, vitamíny a mikroelementy a také vlákninu. S jejich pomocí můžete snížit riziko vzniku srdečních onemocnění a posílit imunitní systém.

Nepochybnou výhodou ořechů je jejich vynikající chuť. Výrobek lze použít jako kompletní svačinu a lze jej také kombinovat s jinými pokrmy.

Varování! Informace slouží pouze pro informační účely a nelze je použít pro vlastní diagnostiku a léčbu. Vždy se poraďte s odborným lékařem!

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: