Jaké jídlo zvyšuje testosteron nejvíce?

Testosteron je důležitý hormon, který je produkován také u mužů a žen. Podílí se na mnoha důležitých procesech v těle a je důležitý pro nárůst svalové hmoty, sexuální touhu, metabolismus, hustotu kostí, psychickou stabilitu atd.

Příčiny a příznaky nízké hladiny testosteronu

Snížená hladina testosteronu u mužů může mít za následek následující:

ztráta svalové hmoty

problémy s pamětí.

Kromě toho musíte mít na paměti, že hladina testosteronu také klesá s věkem. Narušení spánkového režimu a snížení množství času stráveného spánkem z 8 na 4 hodiny denně, jak ukazují studie, vede také ke snížení hladiny testosteronu o 10-15%.

Musaev

učitel na Vysoké škole fitness a kulturistiky pojmenované po. Ben Vader, metodik, trenér nejvyšší kategorie, vedoucí fitness oddělení s více než 10letou praxí. Sportovec a rozhodčí Ruské federace kulturistiky

Lidé s nízkou hladinou testosteronu jsou klidnější a tolerantnější, při tréninku jim může chybět oheň. Díky zvýšenému testosteronu jsou během tréninku aktivnější, pozornější a silnější. Testosteron ovlivňuje nejen růst svalů, ale také centrální nervový systém, čímž zvyšuje výkon při tréninku.

Klíčovým problémem tohoto hormonu však není jeho nízká nebo vysoká hladina v krvi, ale to, kolik testosteronu se dostane přes buněčnou membránu. Pokud je propustnost buněk nízká, pak se ani při optimální hladině testosteronu do buňky nedostane. Proto je odběr krve na měření hladiny testosteronu málo užitečný. Výsledky testů mohou ukázat normální výsledky, ale dotyčný se nebude cítit dobře a bude mít problémy s růstem svalů a libidem. Více odhalující v tomto ohledu jsou genetické testy, které pomohou identifikovat hlubší problémy s buňkou samotnou a propustností membrány.

Potraviny, které pomohou zvýšit hladinu testosteronu

Pro udržení optimální hladiny hormonů je důležitá správná strava. Některé studie ukazují, že lidé, kteří jedí zpracované potraviny a zanedbávají potraviny s vysokým obsahem živin, mohou mít nízkou hladinu testosteronu v krvi. Měli by věnovat pozornost těm potravinám, které by tvořily zdravější jídelníček.

Hlavními prvky pro udržení optimální hladiny testosteronového hormonu jsou zinek, hořčík a vitamín D. Zatím neexistuje dlouhodobý výzkum vlivu konkrétních druhů potravin na hladinu testosteronu v krvi, ale je možné vybírat potraviny s prospěšné prvky, které jsou nezbytné pro produkci testosteronu.

READ
Je možné prořezávat stromy v období plodů?

Pokud existují systémové poruchy ve struktuře buňky, pak ani hormonální kurzy, ani dieta správných potravin nepřinesou očekávaný výsledek. Při absenci takových poruch budou lidé s nízkou hladinou testosteronu v krvi vykazovat významnější výsledky. Přístup k problému by měl být komplexnější, včetně získání dostatečné hladiny živin nezbytných pro tvorbu testosteronu, poznamenává Maxim Musaev.

Olejnaté ryby

losos.jpg

Ryby jako losos a sardinky jsou bohaté na zinek, bílkoviny, vitamín D a omega-3 mastné kyseliny. Srovnávací studie z roku 2021 ukazuje, že dieta s vysokým obsahem tuku vede k vyšším hladinám testosteronu, zatímco dieta s nízkým obsahem tuku vede k nižším hladinám testosteronu.

Listová zelenina

zelí.jpg

Například kapusta nebo špenát jsou bohaté na hořčík. A to je jeden z nejdůležitějších prvků pro tvorbu testosteronu. Tchajwanská studie mezi muži zjistila, že konzumace malého množství listové zeleniny byla spojena s nízkou hladinou testosteronu.

avokádo

avokádo.jpg

Tento produkt je bohatý na hořčík, zdravé tuky a karbid boru, který je spojen s produkcí testosteronu. Tento minerál se nedoporučuje užívat jako doplněk, ale pouze v potravinách, jako je avokádo.

Vaječný žloutek

vejce.jpg

Je bohatý na zdravé tuky, zinek, vitamín D, nezbytný pro tvorbu testosteronu. A celé vejce je zdravější než jen bílek. Přečtěte si více o tom, kolik vajec můžete denně sníst.

Granáty

granátové jablko.jpg

Granátová jablka a další bobule jsou bohaté na antioxidanty, které pomáhají tělu regulovat hladinu testosteronu. Šťáva z granátového jablka je obzvláště prospěšná: Studie z roku 2012 zjistila, že pití šťávy z granátového jablka denně po dobu dvou týdnů zvyšuje hladinu testosteronu u zdravých lidí. Zatím však není dostatek výzkumů o přímém vlivu granátového jablka na produkci hormonů.

Ústřice

ústřice.jpg

Obsahují nejvyšší množství zinku na 100 g. Kromě toho jsou ústřice bohaté na omega-3 mastné kyseliny a selen. Dalšími potravinami bohatými na zinek jsou ořechy, červené maso, fazole a kuřecí maso.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: