Jak dlouho musíte sedět v sauně, abyste zhubli?

Kolik kalorií se spálí v sauně? Různé názory.

Lázeňský dům jednoduše překvapí svou jedinečností! Nejen to, přináší potěšení a zbaví vás stresu, zlepší vaše zdraví, pročistí vás fyzicky i psychicky a také vám pomůže spalovat kalorie! Není to zázrak?!

Mimochodem, kolik kalorií se spálí v sauně? A tady začíná zábava: debaty „Já vím jistě“!

Koupel z fyziologického hlediska.

V lázeňském domě zažívá tělo silný stres kvůli hypotermii, zvýšené teplotě. Mozek velí – všechny síly vrhneme do přežití, vypneme nedůležité a posílíme to hlavní v danou chvíli.

Aktivují se mechanismy na ochranu před přehřátím – vydatné pocení, krev z vnitřních orgánů proudí malými vlásečnicemi do kůže, puls se zvedne, srdce pracuje častěji a výkonněji, ledviny se naopak zpomalují, buňky se stlačují tekutiny do lymfy, dýchání se zrychluje.

Mimochodem! Je pozoruhodné, že mozek vrchního velitele chápe, že fyzicky nemůže pomoci, a proto je částečně v režimu „OFF“. Nedostatek kyslíku a přebytek oxidu uhličitého v krvi vytváří falešný pocit pohodlí, klidu a mírné euforie!

Přirozeně, že pro tak obrovskou práci těla dochází k velké ztrátě energie, vlastně stejných kalorií.

Můžeme se tlačit po cyklostezce, dokud neuvidíme skvrny v očích, nebo můžeme posedět v páře.

Závěr: v sauně se skutečně spalují kalorie, i když člověk jen sedí nebo leží na poličce.

1.jpg

Kolik kalorií se spálí v sauně?

Kolik kalorií? Tady začínají spory a různé názory. A to vše jen proto, že každý má jiný metabolismus, ale nikdo nemá rád průměrná čísla.

Medicína věří, že pokud jde o „závažnost“ reakce těla, lze parní lázeň přirovnat k běhu nebo intenzivní chůzi.

A tady hodně záleží na fyziologii člověka, jeho fyzické zdatnosti a vytrvalosti – někomu po třech stech metrech tep pod 180 a je čas si odpočinout, aby nedostal mrtvici, jiný klidně uběhne 5 km do 125. -135 tepů/min. Je jasné, že první člověk ve vaně bude mít vyšší spotřebu kalorií, protože. tělo je ve více stresující situaci a pro druhého je vše víceméně znát.

A přesto podle čísel:

5 minut v parní místnosti je mínus 20 kcal;

READ
Jak zředit amoniak z roztočů?

10 minut – minus 37 kcal;

30 minut – 110 kcal.

Je to hodně nebo málo? Každému, co jeho vlastní.

Mimochodem, proč existují spory a různé názory na to, kolik kalorií se utratí? Někteří věří, že tuk taje v parní komoře, jiní si myslí, že dva kilogramy ztracené vody jsou tuk a jiní odhadují ztrátu tuku „od oka“. Stačí věřit lékařům, že 5 minut v parní lázni je v průměru mínus 20 kcal, a založit své výpočty na těchto číslech.

Jak zvýšit efekt.

Logika je zde celkem jednoduchá, ale je tu, jak se říká, jedno upozornění. Více o něm níže.

Chcete-li spálit více kalorií, musíte vynaložit více energie například na pohyb nebo obnovení stavu těla. Ukazuje se, že musíte buď zvýšit teplotu v parní místnosti, nebo v ní strávit více času, nebo přidat další aktivitu.

Příklad! Předpokládejme, že za 20 minut pravidelné gymnastiky člověk utratí přibližně 100 kcal. Skvělý! Po dobu 20 minut v parní lázni – 70 kcal. A co. pokud půjdeme cestou aritmetiky? Děláme gymnastiku v páře a za pouhých 20 minut ztratíme 170 kcal! No není to cool?!

Ale je tu nuance – puls, krevní tlak, obsah kyslíku v krvi a další zdravotní detaily takovou myšlenku jednoznačně nepodporují.

Můžeme s jistotou předpokládat, že hned v prvních minutách gymnastiky v parní lázni puls vyskočí na kritické úrovně, srdce začne selhávat a pak už není daleko k mdlobám nebo infarktu.

Důležité! V koupelně by mělo být příjemně; při prvním náznaku „něco se pokazilo“ musíte naléhavě opustit parní lázeň a neignorovat signály SOS těla!

Jako možnost, jak spálit více kalorií v koupelně, si vezměte fitness hodinky a ovládejte svou tepovou zónu – nepřekračujte prvních 120 tepů za minutu a hubněte pomocí kardia. Ale je lepší plavat v bazénu, třít se ve sněhu nebo požádat o masáž, je to bezpečné a zdravé.

Jak to má být, pravda je někde přesně uprostřed – kalorie se spalují, ale ne v takovém množství, jak si mnozí myslí! Ztráta tekutin potem se nepovažuje za skutečné hubnutí!

Pro ty, kteří chtějí zhubnout, lékaři doporučují kromě povinné stravy návštěvu lázní nebo sauny. Jenom tam však nestačí. Musíte to udělat podle pravidel. Před návštěvou parní lázně byste se měli rozhodně poradit s lékařem, který vám podrobně vysvětlí, jak zhubnout ve vaně a co přesně musíte udělat, abyste dosáhli maximálního účinku z procedury. Řekne vám o nejčastějších chybách a upozorní na kontraindikace.

READ
Co dát do jamky při výsadbě rakytníku?

Většina odborníků tvrdí, že sauna pro hubnutí je velmi užitečná. Pára, horký a vlhký vzduch působí příznivě nejen na svaly a metabolismus. Pravidelné návštěvy koupele zlepší vaši pleť a zlepší tón pleti. Hlavní je správně napařit.

Druhy koupelí

Jak zhubnout v lázních

Pokud jste zjistili, že nemáte jedinou kontraindikaci, která by vám bránila v návštěvě parní lázně, začněme zjistit, zda je možné zhubnout v lázních a jak to udělat. Které lázně byste měli navštívit? Koneckonců, je jich minimálně několik. Za nejdostupnější jsou považovány:

  • finská sauna;
  • turecký hammam;
  • Ruské lázně

Nechybí ani japonština, švédština a irština. Ve vašem městě ale nemusí být dostupné. Proto se doporučuje preferovat jednu z výše uvedených.

Důležité! Každá parní lázeň je zpravidla navštěvována v několika návštěvách. Toto pravidlo je nutné dodržovat, pokud chcete nejen pročistit své tělo, ale také shodit přebytečná kila.

Turečtina

Turecký hammam je považován za „nejstudenější“ typ koupele. Maximální teplota zde nedosahuje ani 50°C. Ale vlhkost je zde poměrně vysoká. Faktem je, že hlavní sál je věnován přímo mytí v hammamu, kde se provádějí všechny potřebné procedury.

Turecká lázeň nemá parní lázeň. Návštěvník se proto bude muset spokojit s mýdlovým peelingem a relaxačními masážemi pomocí kosmetických olejů.

Finština

Ve finské sauně také nenajdete energickou práci těla s koštětem. Je určen pro úplnou relaxaci. Parní místnost je zde velmi horká – teplota dosahuje 80-85°C. Úroveň vlhkosti je naopak nízká. Přesto zde dochází k zahřívání a pocení téměř stejně jako v klasických ruských lázních.

Rusky

Jak můžete zhubnout v lázních?

Nejlepší účinek při hubnutí poskytuje ruská koupel. Velmi úspěšně kombinuje vysoké teploty dosahující někdy až 110°C a téměř stoprocentní vlhkost. Aktivní masáž těla horkým koštětem navíc zlepšuje krevní oběh a pomáhá v boji proti celulitidě i obezitě.

K ruské koupeli neodmyslitelně patří masáž koštětem. Pokud zvolíte tento atribut správně, můžete dosáhnout zvýšeného pocení a v důsledku toho rychleji shodit přebytečná kila.

Nejčastěji za účelem hubnutí návštěvníci tohoto zařízení používají následující košťata:

  • Z eukalyptu. Esenciální oleje obsažené v jejích listech mají tyto vlastnosti: tlumí pocit hladu, urychlují metabolické procesy, rychlou obnovu a napnutí pokožky. To vše je při hubnutí nesmírně důležité.
  • Z břízy. Vysoká teplota spouští uvolňování speciálních esenciálních olejů z březových listů, které vyvolávají zvýšené pocení.
READ
Jak zjistit zrakovou ostrost doma?

Kromě eukalyptů a bříz nabízejí parní komory také dub, lípu, kopřivu, jalovec, pelyněk, jedle nebo cedr. Sortiment je poměrně široký.

Ale i když si pro sebe vyberete ten nejsprávnější masážní nástroj, nezaručuje to automaticky, že dosáhnete očekávaného výsledku. Koneckonců, ještě se musí naučit, jak to používat.

Trénink

Pomáhá vám sauna zhubnout? Rozhodně. Ale abyste přesně pochopili, jak se to děje, musíte všechny jeho zázračné vlastnosti pocítit na svém vlastním těle. Nezapomeňte, že byste se měli připravit na návštěvu tohoto zařízení a pobyt v něm podle pravidel. Ty se týkají nejen stravy, ale také nálady a stavu mysli. Pokud se chcete zbavit přebytečných kil, pak je lepší chodit do sauny s patřičnými myšlenkami – na budoucí štíhlost a očistu těla.

Jak můžete zhubnout v lázních?

Vanovou sadu je vhodné zakoupit předem. Jeho povinnými součástmi by mělo být prostěradlo a speciální plstěný klobouk na ochranu vlasů před vysokými teplotami. Lázeňský dům je skvělým místem pro použití různých čisticích kosmetických přípravků. Vezměte si s sebou svůj oblíbený peeling, pěnu a nějakou masku.

Pamatujte: Chcete-li zhubnout, nemůžete pít, když jste v lázních. Výplach úst je přípustný pouze příležitostně. Pokud máte přílišnou žízeň, můžete si dát pár doušků předem připravené vody s citronem. Sycené nápoje (včetně piva) jsou přísně zakázány.

Někteří lidé věří, že konzumace melounu v sauně vám pomůže zhubnout. To je špatně. Konzumace melounu snižuje tělesnou teplotu. V důsledku toho se pocení zastaví. Ale právě spolu s potem odcházela z těla přebytečná tekutina – proto člověk zhubl.

Pravidla

Mimořádně prospěšné je spojení napařování a celkové masáže těla. Když hubneme v lázních, zkušený parní terapeut (masér) doplňuje vaše úsilí o redukci hmotnosti. Hlavní je při tom moc neprochladnout. Jakmile ucítíte pokles teploty, okamžitě zamiřte do parní lázně.

Pokud je vaším cílem zbavit se přebytečných kilogramů, musíte vědět, jak správně napařovat v sauně, abyste zhubli. Délka jedné návštěvy by měla být 2 nebo 3 hodiny. Tento čas stačí k dosažení požadovaného výsledku a udržení dobrého zdraví. Nedoporučuje se prodlužovat dobu návštěvy. To vás stejně nezhubne, ale zničí vaše zdraví.

READ
Jak daleko od sebe byste měli zasadit popínavé fazole?

Krok za krokem doporučení

Jak zhubnout ve vaně

Zdravému člověku se doporučuje používat následující pokyny krok za krokem:

  1. Před prvním vstupem do parní místnosti byste se měli nejprve osprchovat teplou a poté horkou. Na to jsou vyhrazeny maximálně 3 minuty.
  2. Nyní můžete jít do parní lázně. Musíte tam být 5-8 minut. Vylézt až na samotný vrchol není vůbec nutné. Střední nebo spodní police je v pořádku. Musíte se pravidelně obracet. Smeták nepřipojujeme.
  3. Po opuštění parní místnosti se musíte dostat do teplé sprchy a strávit 5 až 8 minut v šatně. Pokud je to možné, je vhodné vyměnit sprchu za teplou koupel. Pak se něčím zakryjte. Na to je lepší vzít si deku, prostěradlo nebo kožich.
  4. Musíte navštívit parní lázeň podruhé, ozbrojeni. Není třeba spěchat. Nejprve se posaďte na 2 minuty na spodní polici, aby se zahřála. Když se začnete potit, vylezte na horní polici a tvrdě pracujte – tolik, kolik vydržíte, ale ne déle než 4–5 minut. Delší se nedoporučuje. Ošetřujte rovnoměrně celé tělo. Zvláštní pozornost by měla být věnována oblasti zad, boků a pánve.
  5. Nespěchejte s odchodem z parní místnosti. Pomalu jděte dolů a zůstaňte na spodní polici 2-3 minuty.
  6. Po opuštění parní lázně se dvě až tři minuty projděte, abyste se pořádně vypotili. Pak se dejte do teplé sprchy. Poté si 5 minut lehněte. Nyní je třeba znovu opláchnout teplou vodou. Přikryjte se něčím teplým a zaujměte v šatně vodorovnou polohu po dobu 5-7 minut.
  7. Opakujte 3-4 takové cykly. Tohle bude docela stačit.

Kontraindikace

Lázeňský dům mohou navštívit pouze zdraví lidé. Pak to přinese očekávané výhody. Je nesmírně důležité znát kontraindikace, abyste se náhodou nepoškodili. Pokud je některý z nich přítomen, budete muset opustit myšlenku hubnutí v sauně.

Je tedy přísně zakázáno navštěvovat mycí zařízení s vysokou teplotou vzduchu, pokud:

Kolik kilogramů můžete zhubnout v lázních?

  • podstoupili operaci v posledních 6 měsících;
  • dosud se nevzpamatovaly;
  • máte menstruaci (dokud menstruace úplně neskončí, nemůžete vstoupit na práh lázeňského domu);
  • jste hypertenzní nebo trpíte nějakým onemocněním kardiovaskulárního systému.

Pokud jste dlouho nebyli na preventivní prohlídce, je lepší se pro každý případ poradit s kardiologem. Některá onemocnění srdce a cév se totiž mohou vyskytovat skrytě.

READ
Do jaké skupiny rostlin patří pšenice?

Při absenci uvedených kontraindikací je návštěva lázní nejen možná, ale dokonce nezbytná. Prospěje to tělu i duši.

Kolik můžete zhubnout

Mnoho lidí se zajímá o to, kolik váhy mohou zhubnout návštěvou lázní nebo sauny. Upřesněme: v jednom správném sezení je možné zhubnout od 2 do 4 kg. Abyste dosáhli tohoto účinku, musíte aktivně stimulovat zvýšené pocení. Existují 2 způsoby, jak to udělat: potírat tělo přírodním medem s přidanou solí, nebo použít ke stejnému účelu 76stupňový alkohol. Pravda, nejlepší je dát přednost medu a soli. Poslouží i jako scrub.

Oba léky způsobují silné pocení, které bude pokračovat i poté, co opustíte parní lázeň. Proto je nepřípustné se po parní místnosti náhle ochladit – přestanete se potit.

Neměli byste očekávat, že se budete moci rozdělit pokaždé se stejným počtem kilogramů. Nestává se to jednou za čas. Navštěvujte saunu každý týden – a velmi brzy pocítíte požadovanou lehkost v celém těle, zhubnete a zlepšíte svou pohodu.

post hoc

Hubneme ve vaně

Všimněte si, že hubnutí ve vaně je dosaženo dehydratací. Tuk bohužel nezmizí. To znamená, že získaný výsledek musí být konsolidován. K tomu budete muset dodržovat zdravý a aktivní životní styl a upravit svůj jídelníček. Zejména dietní omezení ovlivní množství zkonzumované soli, horkých a kyselých jídel.

Pokud budete striktně dodržovat pravidla, můžete v sauně zhubnout celkem rychle. Ale i přes velkou touhu zhubnout pár kilogramů byste měli vždy pozorně naslouchat svému tělu.

Pokud se váš zdravotní stav byť jen trochu zhorší, měli byste okamžitě opustit parní lázeň a strávit nějaký čas na chladném místě. Po procedurách se zdržte pití.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: