Jak dlouho byste měli slunečnicová semínka namáčet?

Jak namočit ořechy, luštěniny a semena

Všechna semena (fazole, obiloviny, ořechy) obsahují antinutrienty. Jde o látky, které při vstupu do našeho těla narušují procesy trávení a vstřebávání živin.

Úkolem antinutrientů je chránit a uchovat živý zdroj v semeni, dokud nenastanou vhodné podmínky pro jeho klíčení. Chcete-li tuto biologickou bezpečnost vypnout, musíte vytvořit tyto podmínky!

Je to velmi snadné!

K oživení každého zrna a neutralizaci antinutrientů jako je kyselina fytová, inhibitory proteáz, lektiny atd. potřebujete. vodu a čas.

Jak dlouho namáčet? Doba namáčení pro každý druh semen je různá a závisí na množství antinutrientů v nich.

Jak namáčet hrách, fazole a další luštěniny

  • Sušené fazole a fazole – od 12 hodin;
  • zelená čočka – od 12 hodin;
  • červená čočka – od 20 minut;
  • sušený hrášek – od 12 hodin;
  • zelený mladý hrášek – není třeba namáčet!

Při namáčení všech luštěnin přidejte špetku sody!

Jak namáčet ořechy

Jak namáčet ořechy

  • Mandle – od 12 hodin;
  • para ořech – od 12 hodin;
  • lískové ořechy – od 8 hodin;
  • pekanové ořechy – od 8 hodin;
  • vlašské ořechy – od 8 hodin;
  • kešu ořechy – od 6 hodin;
  • makadamové ořechy – od 4 hodin;
  • piniové oříšky – není třeba namáčet.

Jak namáčet ořechy

Jak dlouho namáčet obiloviny

(nedrcené ani tepelně zpracované)

  • Ječmen – od 12 hodin;
  • oves, ovesné vločky – od 10 hodin;
  • žito – od 12 hodin;
  • špalda – od 8 hodin;
  • pšenice – od 12 hodin;
  • perličkový ječmen – od 12 hodin;
  • proso – od 8 hodin;
  • bílá rýže – od 30 minut;
  • hnědá rýže – od 3 hodin;
  • divoká rýže – od 5 hodin;
  • pohanka (jádro) – od 5 hodin;
  • Basmati rýže – od 30 minut.

Jak dlouho namáčet obiloviny

Jak dlouho by měla být semena a semena namočená?

  • Slunečnice – od 8 hodin;
  • dýně – od 8 hodin;
  • len – od 6 hodin (po namáčení neoplachovat!);
  • mák – od 6 hodin;
  • quinoa – od 3 hodin;
  • amarant – od 3 hodin;
  • sezam – od 6 hodin.
READ
Jaký je rozdíl mezi lososem a divokým lososem?

Namáčení ve vodě nejen neutralizuje škodlivé látky v obilí, ale aktivuje i ty prospěšné – zvyšuje se nutriční hodnota obilovin nebo ořechů.

Jak dlouho by měla být semena a semena namočená?

Měli byste semena namočit na loupání? Ne, nemá smysl namáčet pražená slunečnicová nebo dýňová semínka ve skořápce.

Musím namáčet lněná a chia semínka?

Ano. Před namáčením ho ale neoplachujeme. Len na smoothie a živé kaše po namáčení namelte.

Jak namáčet ořechy, obiloviny a luštěniny

Do čeho se namočit: tipy a tajemství

K neutralizaci antinutrientů se používá také fermentace, naklíčení a tepelná úprava (v některých případech jsou tyto metody účinnější), ale namáčení ve vodě je nejjednodušší a nejuniverzálnější metoda.

Ale pro maximální výsledky je třeba dodržovat jednoduchá pravidla:

  1. Dvojité oplachování. Před a po namáčení je třeba zrna důkladně opláchnout. Len a chia není potřeba oplachovat.
  2. Opravit vAch jo. Voda by měla být odebírána čistá, lépe filtrovaná, při pokojové teplotě nebo mírně vyšší. Voda by měla pokrýt zrna o půl centimetru, u luštěnin více.
  3. Perfektní nádobí – sklo, ale můžete použít i keramiku nebo kov. Vyhněte se plastovému nádobí obsahujícímu BPA.
  4. Přikryjte a udržujte v teple. Zakryjte pokličkou a nedávejte do lednice.
  5. Speciální přísady. Pro co nejúčinnější namáčení obilovin se doporučuje přidat přírodní oxidační činidlo – jablečný ocet nebo citronovou šťávu (jedna lžíce na sklenici vody); pro ořechy – mořská sůl a pro luštěniny – soda.
  6. Předem namočená zrna se vaří rychleji, pamatujte si to!

Namočená semínka a ořechy jsou nejen zdravé, ale také velmi chutné! Máte rádi mladé oříšky ze stromu nebo semínka přímo ze slunečnice? Sušená semínka a ořechy po takové koupeli chutnají doslova mladší! Bude se ti to líbit!

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: